Monday, February 05, 2007

Tidsacceleration

Ja jävlar! Måndag igen!
Ett av livets mysterier är tidsaccelerationen under helgerna.
Hur man än försöker sig på att hinna med allt man vill göra så tar det ett par ögonblick innan klockan ringer och det är dags att masa sig tillbaka till jobbet. Märkligt fenomen måste jag säga. Nåväl, jag han med att parta brallorna av mig i lördags. Runt 17-snåret blev vi upphämtade och avdroppade i Tumbo. Kvällen påböjades med rundpingis, som jag förövrigt är helt värdelös på. Efter pingpongen var det dags för bastubad. Jag mitt rikspucko var smart nog att dricka rödvin i bastun. Inget jag såhär i efterhand kan eller vill rekommendera. För det första så blir ett vinglas skitvarmt i en 80 gradig bastu och för det andra så blir man helt sänkt av rödtjut! Nu har jag testat det och kommer förmodligen aldrig göra om det. Efter bastun var det tacobuffé, schlager och ännu mera rödvin som gällde. När vinet var slut var det dags för oss att bege oss ut på lokal. Taxin tog oss in till Raw där festen fortsatte med skumpa, bira och ett helvetes sväng. Utmattad tog jag mig hem när dom stängde för att sova min skönhetssömn…

Söndagen blev dagen innan till trotts en helt okej dag. Visst var jag lite segare än vanligt men vad gjorde det när garagebesök stod på schemat. Han med att kapa bort en herrans massa plåt från nåt som såg ut som en tröskellåda, svetsa tillbaka en ny inre tröskel, påbörja strippningen av bakaxeln m.m. Rätt bra jobbar med tanke på att jag inte var helt kry.

Dagens låt:
Willy Mason ”Save Myself”


/Puckot

2 comments:

Anonymous said...

Tack som fan för i lördags mannen!
Satan vilka dansbrallor du måste haft på dig =)
Tack dessutom som faaaaan för findrickat, uppskattat!

/ Gonke

Ankaret said...

Lungan Bengan! Tro att jag blev lite väl överförsfriskad. Hahaha!
Roligt var det! Måste göra om det snart igen.